Szkoła dla Rodziców cz.1
Warsztaty Umiejętności Wychowawczych
grupa Jesień 2024 r.
cykl 30 godzin/10 spotkań
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
24 września
1, 8, 15, 22, 29 października
5,12,19,26 listopada 2024 roku
wtorki godz. 18:30-21:30
Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego rodzica, który szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi. Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.”
Tematyka zajęć:
Budowanie relacji dorosły - dziecko, a w tym:
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka.
Prowadzenie: Krystyna Łuczak–pedagog-terapeuta rodzinny, trener Treningu Zastępowania Agresji (ART.), trener Umiejętności Wychowawczych.
Koszt całości 250 zł/30h
Zapisy
Zajęcia są realizowane w ramach projektu "Mamo, Tato! Jestem! - III edycja"
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Szkoła dla Rodziców
grupa wiosna 2024 r.
6, 13, 20,27 lutego
5, 12, 19, 26 marca
9, 16 kwietnia 2024 r.
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji.
Szkoła dla
Rodziców część 2
Warsztaty dla
osób, które ukończyły część pierwszą w Acherówce
Warsztaty
Umiejętności Wychowawczych
grupa JESIEŃ 2023 r.
„Jak mówić,
żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
Uwaga
nowe terminy!!! 19 i
26 września 3, 10,
17, 24, 31 października 7, 14,
21 listopada 2023
r. |
wtorki godz.
18.30-21.30
Szkoła dla Rodziców to program spotkań dla każdego rodzica,
który szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi.
Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w
codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego
porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana
doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie
wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na
wzajemnym szacunku.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.”
Tematyka zajęć: Tematy zajęć będą przypominały i poszerzały tematykę z części
pierwszej. Budowanie relacji dorosły - dziecko, a w
tym:
- rozpoznawanie, wyrażanie i
akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń
tak, aby były przez dziecko respektowane,
- motywowanie dziecka do
współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub
nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania
narzuconych ról w domu i w grupie,
- konstruktywne rozwiązywanie
konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji,
- wspieranie procesu usamodzielniania
się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej
wartości dziecka.
Prowadzenie: Krystyna Łuczak – pedagog-terapeuta rodzinny, trener Treningu Zastępowania Agresji (ART.), trener Umiejętności Wychowawczych.
Zapisy: klubirs@gmail.com
Zajęcia są
realizowane w ramach projektu "Mamo, Tato! Jestem! BIS" oraz
dofinansowane ze środków m.st. Warszawy
grupa wiosna 2023
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji.
grupa jesień 2021
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji.
W przypadku
zawieszenia zajęć stacjonarnych, zajęcia będą realizowane poprzez dostarczanie
cotygodniowo, na adres mailowy, materiałów - zgodnych z tematami realizowanymi
w ramach cyklu Szkoła dla Rodziców oraz dla chętnych spotkania i konsultacje online.
Szkoła dla Rodziców
grupa wiosna 2020
2, 9, 16 i 23 września 2020 r.
środy godz. 18.30-21.30
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- rodzeństwo bez rywalizacji.
Rodzeństwo bez rywalizacji
Nowe terminy: 17, 24 września, 1, 8, 15, 22, 29 października,
5, 12, 19 listopada 2019 r.
wtorki godz. 18.30-21.30
- jak pomóc dziecku odkryć własną wartość jako osoby,
- jak zapewnić je, że jest bezpieczne, wyjątkowe i kochane,
- jak pomóc odkryć korzyści płynące z dzielenia się i współpracy,
- jak stworzyć podwaliny przyszłych stosunków między dziećmi, by któregoś dnia dostrzegły, że są dla siebie źródłem oparcia.
- pogłębili i
utrwalili refleksje i umiejętności wyniesione z I części „Szkoły dla Rodziców",
- uświadomili
sobie mechanizmy wpływające na zaburzone relacje między dziećmi,
- poznali nowe sposoby reagowania na zachowanie dzieci i przez ich stosowanie pomogli dzieciom w wyeliminowaniu agresji, wzajemnej niechęci, rywalizacji, manipulacji itp.
Witam ��czy będą kolejne edycje?
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisane.
OdpowiedzUsuńJestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.
OdpowiedzUsuńJeszcze nigdy nie słyszałam o takim projekcie ale faktycznie zapowiada się bardzo fajnie. Mi również bardzo spodobał się wpis https://whisbear.com/pl/blog/e-dziecko-mamo-tato-dajcie-sobie-pomoc/ z którego można zrozumieć wiele na temat posiadania niemowlaka.
OdpowiedzUsuń