Zajęcia umuzykalniające metodą
E.E. Gordona dla niemowląt i dzieci od 3 mcy do 2 lat
czwartki
godz. 9:40-10:10
10:20-10:50
11:00-11:30
11:40-12:10
środy
godz. 16:15-16:45
godz. 17:00-17:30
zapisy:
Zajęcia prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki prof. Eliasa E. Gordona. Polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu. Ich głównym celem jest rozwój zdolności muzycznych i kształtowanie języka muzycznego, a za ich pomocąwspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka.
Podczas zajęć dzieci uczą się rozumieć i tworzyć muzykę – improwizować ją, – w pierwszej kolejności za pomocą swego najcenniejszego instrumentu, jakim jest głos. Ponadto dzieci uczą się harmonijnego i rytmicznego poruszania się, które jest podstawą rozumienia i wyczucia rytmu.
Na zajęciach gordonowskich wzbogacany jest słownik słuchowy dziecka, rozwijana wrażliwość słuchowa, kształtowany głos, doskonalone umiejętności śpiewania, podejmowania różnych działań, współdziałania z innymi, naśladowania i wywoływania reakcji ruchowych. Faktem jest bowiem, że dziecko, które od pierwszych miesięcy swojego życia ma kontakt z muzyką, pełniej się rozwija, szybciej reaguje na bodźce zewnętrzne i ma lepszy kontakt ze światem.
Dziecko do 1 roku życia odróżnia dźwięki muzyczne od nie muzycznych. Nigdy później tak nie słucha! Do 18 miesiąca życia spontanicznie śpiewa, w tym czasie równolegle z rozwojem muzycznym rozwija mowę. Najwcześniejsze przejawy zbliżania się do muzycznych zachowań obserwujemy ok. 2 roku życia. Dziecko rozwija się najszybciej i najwięcej chłonie do 3 lat!
Prowadzące:
czwartki Paulina Szelenbaum, absolwentka kurów Gordonowskich, prowadzi zajęcia w różnych miejscach na mapie Warszawy i okolic, gra na saksofonie i gitarze.
wtorki Marta Trzcionkowska
Jestem certyfikowanym instruktorem zajęć gordonowskich oraz absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego w klasie oboju. Moja praca od zawsze wiązała się z dziećmi i muzyką. Przez wiele lat prowadziłam koncerty edukacyjne w przedszkolach. Obecnie skupiam się na wprowadzaniu najmłodszych w świat muzyki wedle teorii E. E. Gordona. Zainteresowanie tematem zrodziło się u mnie poprzez poszukiwania w klasycznej muzycznej edukacji niekonwencjonalnych rozwiązań. Podczas kursu utwierdziłam się w przekonaniu, że moje myślenie i sposoby na pracę z dziećmi są mocno zgodne z podejściem Gordona i mają sens. Dodatkowo zajęcia z dziećmi najmłodszymi są też miejscem gdzie często mamy spotykają się po raz pierwszy z otoczeniem w nowej roli. Przeżywają swoje radości, odkrycia, trudności i w tych zajęciach odnajduję też miejsce na takie wsparcie. Udało mi się stworzyć grupy gdzie zajęcia są nie tylko rozwojem muzycznym malucha, ale też i wartościowym spotkaniem mam oraz ojców. Równolegle pracuje jako konsultantka i trenerka aktorstwa dziecięcego na planach filmowych. Gra na skrzypcach i oboju.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńWitam, czy można dołączyć do grupy? są miejsca?
OdpowiedzUsuń